събота, 6 юни 2009 г.
ФРАНЦУЗИ И АМЕРИКАНЦИ ЗАПОЧВАТ ДА СЕ ХАРЕСВАТ ОТНОВО
..."Французите и американците започват да се харесват отново след охладняване на взаимните чувства на двете нации през последните няколко години, показа социологическо проучване, проведено в двете държави по поръчка на вестник „Фигаро”. Пикът на „най-малкото взаимно харесване” бе достигнат през 2004-2005 – в разгара на американската офанзива в Ирак. Днес антипатията между двата народа е сведена до едва 8% от анкетираните."...
петък, 5 юни 2009 г.
Роберто Кавали: Рекламата в пресата е ненужна
В интервю за италианския финансов всекидневник „Соле 24 оре“ дизайнерът Роберто Кавали каза, че рекламата в печатните издания не помага с нищо за продажбите на модни продукти.
„Една от многото лудости, на която се отдаде модата, са инвестициите в реклама в лъскави списания и вестници. Страшно скъпата реклама във вестниците обаче не служи за нищо“, категоричен е дизайнерът на висша мода от Флоренция.
„Знам, че директори и издатели ще ме намразят заради тези думи, но е точно така. Страниците ги контролират служителите от рекламата, а не клиентите“, допълни стилистът.
Според него много по-важно за привличането на клиенти е, ако даден дизайнер облече Виктория Бекъм или други известни личности. „Това са снимките, които жените разглеждат, когато са на фризьор или пък когато искат да се ориентират за покупките си“, допълни Кавали.
Междувременно стана ясно, че Кавали продава 30% от групата си на фонда Clessidra. До 30 септември трябва да се установи точната сума на сделката, но се предполага, че става дума за около 100 милиона евро, като се има предвид, че групата „Кавали“ струва на борсата 400 милиона евро.
Дават 1,6 млрд евро на италианския туризъм
Италианските банки ще дадат 1,6 милиарда евро на туристическия сектор, който е все по-важен за Апенините.
Банка Пополаре, Уникредит, Интеза Санпаоло, Банка Пополаре ди Милано са финансовите институти, от които ще се облагодетелстват фирмите в туристическия бранш, които искат да модернизират структурите си.
Решението за това беше оповестено от премиера Силвио Берлускони.
Според него целта на Италия сега е да привлече новобогаташите от страни като Китай, Индия и Русия. Друга цел на правителството ще бъде и превръщането на Сардиния в курорт за всички сезони, а не само през лятото.
„Даването на областите на правото да решават как да развиват туризма беше грешка. Трябва да има национална политика в сферата на туризма“, каза Берлускони на пресконференция в Рим.
Бизнесът със сватби и разводи
www.perfect-wedding-day.com
“Обикновено, първото нещо, което младите жени гледат са булчинските рокли, споделя
Беглисе Хоти, продавачка в един от многобройните магазини за булчински рокли в Призрен. Това е най-важната рокля, за церемонията. След това трябва да се избере рокля за втория ден и още една за третия.”
Средната сума, която се харчи в Призрен за купуването само на рокли и бижута е 7000 евро! Сумата е колосална, но хората не я възприемат като харчене на пари, защото купуване на злато за сватбата е традиция. Трябва да се знае, че бижута се купуват не само за младоженците, но и за техните семейства. А това може само да радва търговците. Най-силните месеци за сватбената индустрия са юли и август, когато косоварите от диаспората се завръщат специално за да вдигнат сватба. Те имат много повече пари от живеещите в Призрен и за търговците двата летни месеца представляват истинско елдорадо, въпреки икономическата криза, обхванала и най-новата балканска държава.
За разлика от Косово, където процъфтява брачният бизнес, в Австрия на добро здраве се радва бизнеса с разводите. След успеха на първия Салон на развода, който се проведе през октомври 2007, организаторите му решиха изложението да се провежда два пъти годишно. През май и ноември, когато вероятно е пикът на семейните раздели, професионалистите в областта на развода се събират в австрийската столица. Предвидени са отделни дни за мъжете и отделни за жените, за да не се окаже така, че двама души, които искат да се разделят се срещат именно на изложението. В продължение на два дни под един покрив се събират адвокати и нотариуси разбира се, туристически агенции и дори представители на църквата, но и детективи, които могат да хванат съпруга или съпругата в издънка.
Златното време за сватбения бизнес у нас започва от месец май и продължава до началото на есента. Това е времето, когато стават най-много сватби, а месец август се оказва най-подходящ човек да каже „да” на своя избранник.
Основната причина сватбените агенти да са доволни е, че летните сватби са много по-скъпи от зимните. Но и много по-интересни. Самите младоженци искат не просто добре организирани тържества, а нещо, с което тяхната сватба да е различна и запомняща се. Затова са склонни да инвестират като при повечето важи правилото – по-скъпото е по-добро, споделя сватбеният агент Емилия Луканова.
Годишно средният брой на сватбите в София е 6000. Пакетите само за организацията на тържеството започват от 120 лева достигат 1770 лева. Това е само началото. Хонорарът на сватбен агент, който поема цялата организация, е не по-малък от 1000 лева. Следва гражданска, църковна церемония, сватбени халки, облекло, аксесоари, фото услуги, музикално оформление, ресторант.
На сватбените агенции днес много помага възраждането на традицията да се правят истински венчавки. Зачестяват и сватбите на открито – в Ботаническа градина, на борда на луксозна яхта или на самия бряг на морето. Тарифата за бракосъчение извън ритуалния дом е около 270 лева. В традиционната ритуална зала – между 65 и 160 лева. В църквата се плаща от 100 до 130 лева за вечерна сватба.
Близо 1000 лева излиза, ако младите са избрали хълма Царевец, много предпочитано напоследък място за бракосъчетания на младоженци от цялата страна.
Не случайно Варненската търговска камара рекламира Варна като европейска дестинация за сватбен туризъм. За миналата година там са сключени 2400 брака на двойки от Израел.
Най-новата тенденция е белязана от тематичните сватби. Черешката на тортата са еко сватбите или зелените сватби. Сватбена агенция „Приказен ден” предлага пакет „Нежно към природата”. Поканите са електронни или от еко хартия. Еко менюто включва сезонни зеленчуци, произведени задължително в района, в който се прави сватбата. В предложенията за подаръци за гостите са включени малки бурканчета с био мед, мини саксийка с четирилистна детелина. Сватбеното пътешествие включва езда, планински преход, селски туризъм.
Повечето сватбени агенции съветват разходите да се планират предварително. Сватбеното тържество може да бъде само размяна на халките и почерпка за 300 лева, но за горни граници не се говори. Така една малка хубава сватба за 40 човека с всичко необходимо варира от 5000 до 6000 лева.
Специалният ден трябва да носи личния почерк и много настроение, отбелязва една от сватбените консултантки Емилия Луканова.
Мануела Манлихерова
Любомир Бояджиев