петък, 28 ноември 2008 г.

Златните правила на масата за хранене според авторка-италианска аристократка

prontosofia >> Продиктуваха златните правила на масата за хранене

С голям успех в Италия се продава книгата на аристократката Барбара Ронки дела Рока за елегантността и стила във всекидневието. В книгата на издателството Sperling & Kupfer Дела Рока диктува и някои от златните правила за държанието на масата.

-На масата никога не се пожелава „Добър апетит!“. Ако някой все пак го стори, престорете се, че не сте чули или леко се усмихнете

-Започва се да се яде, само след като стопанката на дома седне до масата

-Никога не се оставя мобилният телефон до чинията; той не е прибор

-Никога чашите не се пълнят до ръба. Ако някой до вас иска да ви налее още вино, а вие не желаете, се казва „Не, благодаря“. Никога не се покрива с ръка чашата

-Никога не се духа ястието в чинията, за да изстине

-Нормалният нож не се ползва никога за рязане на риба, омлет или торта

-Никога не се казва „Cin cin" по време на тост

-Никога не се плюят в чинията костилките, костите или люспите. Те просто се събират с ръка и се поставят в чинията. Костиците от дивеча или семките от динята се почистват предварително

-В края на яденето приборите се поставят в чинията вертикално (като стрелките на 6 часа в часовника). Салфетката се оставя, без да се сгъва, вляво от чинията

-Чиниите се сервират отляво, а мръсните съдове се отместват вдясно

-Не се правете, че разбирате от вина, ако сте посетили само един тричасов курс за сомелиери

-Никога не ползвайте на масата клечки за зъби. Абсолютно забранено е и ползването на клечки за зъби, прикривайки устата с ръка - това е направо дивашки навик

-Не облизвайте останалото в чинията. Ако ядете в неформален кръг и ако наистина искате да оближете остатъка, то топете хляба с ръка и никога - с вилицата.

Фолклорните елементи в облеклото

netinfo >> Фолклорните елементи в облеклото

Златно правило при тях е да бъдат детайл, а не да превземат целия тоалет. Важен е балансът между модерност и традиция

Модата, както казват, е предложение, а не задължение.

Собственият стил е нещо, което все повече се цени и което ни отличава едни от други във време, когато разнообразието в магазините всъщност е поукрасено еднообразие. А собственият стил означава не само специфично комбиниране на дрехите и цветовете, а и вмъкване на нови, уникални идеи.

Елементите от националната носия са добър пример в тази насока. Те внасят друг тон в тоалета, променят излъчването на самите дрехи, измъкват ни от униформите с етикет "Made in China" и "Mad in E.U.".

Освен това адаптирането на елементи, свързани с националния фолклор, ни прави по-интересни и любопитни за околните, без те задължително да са чужденци.

Златно правило при фолклорните елементи е да бъдат детайл, а не да превземат целия тоалет. Важно е да се намери балансът между модерност и традиция.

Кенарена риза с фина шевица по деколтето не би развалила стилния вид на дамския костюм. Елементи от носията по ръкавите на палтото или по полата са не по-малко интересни, съвременни интерпретации на традиционните бижута биха допълнили по неповторим начин цялостното излъчване.

Същото важи и за аксесоарите. Правим го с индийски, арабски, индиански и всевъзможни други дрънкулки или дрехи, защо да не опитаме и с български.

Всяко място, свързано с историята и традициите на България, предлага чанти, торби, колани, бижута с фолклорни елементи. При по внимателен подбор измежду тях могат да се открият сполучливи находки, които спокойно да използвате в ежедневието.

От семейната съкровищница (бабиния гардероб) също могат да изскочат позабравени, но пък съвсем актуални дрешки или дреболии, които също да влязат в употреба.

Разровете се и подходете творчески.

Биляна Константинова

сряда, 26 ноември 2008 г.

Google Adwords за успешна реклама в Интернет

Блог Данаил Стойчев >> Google Adwords за успешна реклама в Интернет

By Данаил Стойчев on January 25th, 2008

Моля да бъда извинен, ако казвам неща, които знаете. Опитът ми обаче показва, че повечето хора не използват добре възможностите на рекламната система, за която пиша по-долу.

AdWords е система за поставяне на реклама в Интернет и за управлението й. Поставените от вас текстови или графични реклами се показват при търсене в Google или на уеб сайтовете, които са част от рекламната мрежа Google AdSense.

Предимствата на Google AdWords

Сами създавате реклама и рекламни носители, и избираш ключовите думи и фрази, свързани с вашия бизнес. Рекламата се появява само тогава когато потребителят търси вашите ключови думи.

Когато потребителят търси вашите ключови думи рекламата се появява заедно
с резултатите от търсенето. По този начин рекламирате пред целева аудитория, която се интересува от това, което предлагате.

Имате пълен контрол над рекламната си кампания. По всяко време може да редактирате рекламите си или да промените заложеният в кампанията бюджет, за да
постигнете резултата, който търсите.

Google дава възможност да избирате различни формати, с които да се появи рекламата ви. Можете да използвате определен език и да изберете сами географския регион, в който да се появяват рекламите.

Google AdWords поддържа български език

Ако имате малък бизнес, да речем само в Бургас, можете да изберете Google да показва рекламите ви само при търсене в рамките на вашия регион.

Лесно може да планирате разходите си. Няма нито минимален нито максимален бюджет за рекламиране. Сами определяте колко пари искате да похарчите
за един ден, за една седмица или за месец.

Със системата плащане Cost Per Click (плащане на натискане с мишката) клик давате пари само за резултати, тоест плащате само ако някой е настилнал върху на рекламата ви и съответно е дошъл на уеб сайта ви. Това означава, че всяка стотинка, която сте похарчили е довела на уеб сайта ви потенциален клиент.

Цената и разходи за реклама с AdWords

Както вече казах няма ограничения за бюджета ви за реклама. Сами решавате колко да похарчите. Може да заложите дневен бюджет примерно от $3 долара на ден и да заложите $0.10 или по-малко като максимална цена за натискане върху рекламата ви.

Преди да стартирате кампания AdWords ви дава възможност да пробвате ключовите си и да проверите, колко ще струва един click върху тях и на коя позиция ще изелезе вашата реклама при търсене. Така по лесно може да определите рекламния си бюджет, да планирате разходите си и да направите успешна рекламна кампания.

В краяна сметка плащате само за реални резултати, тоест ако някой е натиснал върху рекламата ви и е дошъл на уеб сайта ви, а не защото се е появила при търсене.

Локална и целева реклама

Както написахме по-горе, можете да рекламирате по региони – в определена държава, в област, в град. Така стигате до клиентите и потребителите, които са най-близо до вашите продукти или услуги.

Например, ако продавате цветя в Пловдив можете да добавите рекламната фраза “магазин за цветя Пловдив” към кампанията си и да сложите цена примерно от $0.10 натискане върху текстова или графична рекрама свързана с нея. Така хората в града, които търсят по ключови думи свързани с цветя или разглеждат уеб сайтове сходни с тази ключова фраза ще видят рекламата ви. Потребителите в София обаче няма да я виждат. Така ще стигате до целевата група в региона си и няма да харчите излишния пари с посетители, които не са близо до вас.

Google определя кои резултати е най-подходящо да покаже на потребителя при търсене като използва IP адреса му, за да види къде се намира той. Така ако сте заложили реклата ви да се показва в даден регион, потребителите които използват търсачката по вашите ключови думи ще намират рекламите ви.

Мониторинг на резултатите и статистика

Това е много важна част от рекламната кампания, затова четете внимателно и не оставяйте кампаниите си в AdWords без надзор. Затова

Проверявайте колко пъти са показвани рекламите ви и колко натискания има върху тях. AdWords предлага подробна статистика. Използвайте я.
Разгледайте статистиката по отделните групи реклами в нея. Вижте от къде идват посетителите ви. Възможно е уеб сайто, който считате за безполезен да праща много посетители и да харчи парите ви
Вижте кои ключови думи водят до повече показвания, тоест са по-успешни и кои са по-неуспешни
Анализирайте активността на рекламната си кампания по дни и часове

В указан от вас период, например седмично, получавате подробен доклад за това как са се “представили” вашите реклами. Виждате колко пъти са се появили, колко пъти са натиснати от потребителите и на кои точно уеб сайтове са се появили. Както казах по-горе, последното е много важно и си заслужава да отделите време да разгледате къде се появяват рекламите ви.

Google ви дава възможност да изключите уеб сайтове от кампанията си. Ако някой уеб сайт не е подходящ за вас - например предлага същите услуги, които предлагате вие - можете да го поставите в списъка със забранение уеб сайтове и рекламата ви няма да излаза на него. Това намалява разходите и помага рекламите да стигнат до истинската ви аудитория.

Възползвайте се и от опцията, която ви дава възможност да създадете списък с негативни ключови думи, тоест да кажете, при какво търсене да не се появява вашата реклама.

Друго предимство, което ви дават рекламните доклади е, че може да проследите на кои уеб сайтове рекламата ви е наистина успешна. Това означава да сте получили максимален брой настискания и съответно посетители, при минимален брой показвания на текстовите или графични реклами.

Конкретни уеб сайтове

AdWords ви дава възможност да си изберете конкретни уеб сайтове, на които да поставите рекламни носители. Изборът е ваш. Ако харесвате определен уеб сайт, можете да поставите реклама само в него. Имайте пред вид, че в този случай цената която плащате е по-висока, отколкото ако оставите алгоритъма на рекламната система да направи това. Тук отново сами ипределяте дневен бюджет и цена на натискане, но освен посещение плащате и за излъчване на рекламата ви на всеки 1000 показвания. Дори да нямате натискане обаче достигате до аудитория, която се интересува от услугите ви.

Накрая е най-важното. Не пестете пари и не се радвайте ако имате малко натискания върху рекламите си, а в същото време много показвания. Това означава, че вески по веригата губи. Собствениците на уеб сайтове не са спечелили от това, че са показали рекламата ви, Google не е спечелил от това, че е рекламна агенция, а вие не сте получили посетители. В резултат цената за реклама се вдига и за вас става неизгодно да рекламирате.
Share and Enjoy:


Categories: Интернет Реклама
Tags:

Идва ред на късите и евтини почивки

News.dir.bg >> Идва ред на късите и евтини почивки
26 ноември 2008 /

На световния туристически пазар няма паника, заяви председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова.


Крушкова каза това след първото заседание на Държавно-обществената комисия по въпросите на туризма, предаде БТА. По думите й всяка страна, според своите възможности, ще вложи допълнително средства за реклама, за да могат да бъдат атакувани конкретни пазари. Приоритетно страните се обръщат към своите съседи, към вътрешните си пазари, към възможността да бъдат представени по-къси дестинации, по-кратки и по-евтини почивки.

Това са световните тенденции, заяви Крушкова. Според нея е малко вероятно да има голям ръст на далечните дестинации, на скъпите туристически услуги и на масовите пътувания. Двата сегмента, които ще запазят ръст през следващата година, са суперлуксозните пътувания и евтиният туризъм, прогнозира Крушкова. Според нея България трябва да се насочи към тези пазари, които показаха ръст през годината - съседните страни, централноевропейските и скандинавските страни. В нашия обсег на интерес остават Германия и Великобритания, както и Русия, категорична е Крушкова.
На днешната среща е била обсъдена програмата за национална туристическа реклама за 2009 година. Има разработена рекламна програма за 35 милиона лева, каза вицепремиерът Ивайло Калфин. По думите му ще се търсят възможности за съчетаване с други програми, като например годината на България в Русия през 2009 година. На срещата са обсъдени още плановете за развитие на летище Пловдив и възможностите за разширяване на дейността му, както и визите за руски граждани. Стефан Шарлопов, представител на туристическия бизнес, предложи "надграждане на съществуващия национален туристически продукт с неща, които ги имаме, но не са разработени - като балнео-, спа и уелнес туризъм". В България имаме много минерални извори, история, етнография, културно-историческо наследство, вино, религия, смята Шарлопов.

Против студа: По-добре повече дрехи вместо една дебела

netinfo >> Против студа: По-добре повече дрехи вместо една дебела


За да запазим повече от телесната си топлина и да намалим изпотяването, е добре да спазваме няколко основни правила за обличане през зимните месеци


Когато навън температурите паднат и задуха студеният вятър, човек се нуждае не просто от дебели дрехи.

За да запазим повече от телесната си топлина и да намалим изпотяването, е добре да спазваме няколко основни правила за обличане през зимните месеци.

По-добре повече дрехи вместо една дебела

Това е универсално правило, но е особено полезно, ако навън е ветровито. По-добре облечете няколко фланелки под пуловера, отколкото една дебела дреха и връхната върху нея.

Най-общо човешкото тяло има нужда от три пласта дрехи - най-долната (която трябва да е от естествена материя, за да попива изпотяването), средната (чиято основна функция е да изолира тялото от външния въздух) и горна (която да пази от студа и вятъра).

По този начин се постигат едновременно три неща: запазвате отделяната от тялото топлина, попивате потта и избягвате изстудяването и треперенето.

Новите термални материи

Специалистите препоръчват да ги използвате, защото те са разработени с точно определена цел - да задържат телесната топлина вътре в облеклото.

Други материи пък са подходящи - също както и памучните, за най-долното облекло. Те абсорбират отделяната пот и поддържат тялото сухо (ако мислите, че в студеното време човек не се поти, това е напълно погрешно!). По този начин тялото много по-трудно изстива.

Горната дреха трябва да изолира от студа

Тя трябва буквално да е бариера за студа, вятъра и влагата от дъжда или снега. Вече има достатъчно такива облекла, произвеждани от материи, които едновременно не пропускат студа и влагата, а в същото време "дишат".

Така трябва да се избират и останалите части от зимното облекло, които пазят най-лесно измръзващите части на тялото - главата, краката и ръцете.

Ако ходите без шапка, ще губите 60% от телесната си топлина. Особено при вятър, а и при много ниски температури, жертвайте част от естетиката и нахлупете шапка, покриваща и ушите. Те са особено чувствителен орган, а понякога човек има усещането, че през тях студът сякаш "влиза направо в мозъка".

И през зимата очите имат нужда да бъдат защитавани от вредното влияние на ултравиолетовите слънчеви лъчи. Всъщност слънчевите очила (най-добре със 100% UV защита) са еднакво препоръчителни и през лятото, и през зимата.

Ръкавиците е най-добре да са с пръсти, да не пропускат студ и влага, като не прилепват плътно към ръката. Ако между тях и кожата има въздух, ще ви е много по-топло.

Чорапите също трябва да имат свойството да попиват отделяната пот - така краката ви ще остават сухи и топли. Разбира се, и обувките са много важни. Освен да не пропускат влага и студ, те спокойно могат да са един номер по-големи.

Какво да избягваме

Тесните поли и панталони са много неподходящи при студ и влага, освен ако не са направени от плат, който не пропуска и съхне бързо. Памукът е подходящ за долния пласт облекло, но не и за горния или средния.

Ако не искате да се откажете от разходките или спорта дори и в най-студеното време, все пак обмислете дали е разумно. Не е въпрос само на облекло.

В студа се диша по-трудно, а и леденият въздух при физическо напрежение влиза недостатъчно затоплен навътре в дробовете. По-добре да спрете спорта на открито за няколко седмици, отколкото да се разболеете и да ги прекарате в леглото.

Zdrave.bg