сряда, 26 ноември 2008 г.

Google Adwords за успешна реклама в Интернет

Блог Данаил Стойчев >> Google Adwords за успешна реклама в Интернет

By Данаил Стойчев on January 25th, 2008

Моля да бъда извинен, ако казвам неща, които знаете. Опитът ми обаче показва, че повечето хора не използват добре възможностите на рекламната система, за която пиша по-долу.

AdWords е система за поставяне на реклама в Интернет и за управлението й. Поставените от вас текстови или графични реклами се показват при търсене в Google или на уеб сайтовете, които са част от рекламната мрежа Google AdSense.

Предимствата на Google AdWords

Сами създавате реклама и рекламни носители, и избираш ключовите думи и фрази, свързани с вашия бизнес. Рекламата се появява само тогава когато потребителят търси вашите ключови думи.

Когато потребителят търси вашите ключови думи рекламата се появява заедно
с резултатите от търсенето. По този начин рекламирате пред целева аудитория, която се интересува от това, което предлагате.

Имате пълен контрол над рекламната си кампания. По всяко време може да редактирате рекламите си или да промените заложеният в кампанията бюджет, за да
постигнете резултата, който търсите.

Google дава възможност да избирате различни формати, с които да се появи рекламата ви. Можете да използвате определен език и да изберете сами географския регион, в който да се появяват рекламите.

Google AdWords поддържа български език

Ако имате малък бизнес, да речем само в Бургас, можете да изберете Google да показва рекламите ви само при търсене в рамките на вашия регион.

Лесно може да планирате разходите си. Няма нито минимален нито максимален бюджет за рекламиране. Сами определяте колко пари искате да похарчите
за един ден, за една седмица или за месец.

Със системата плащане Cost Per Click (плащане на натискане с мишката) клик давате пари само за резултати, тоест плащате само ако някой е настилнал върху на рекламата ви и съответно е дошъл на уеб сайта ви. Това означава, че всяка стотинка, която сте похарчили е довела на уеб сайта ви потенциален клиент.

Цената и разходи за реклама с AdWords

Както вече казах няма ограничения за бюджета ви за реклама. Сами решавате колко да похарчите. Може да заложите дневен бюджет примерно от $3 долара на ден и да заложите $0.10 или по-малко като максимална цена за натискане върху рекламата ви.

Преди да стартирате кампания AdWords ви дава възможност да пробвате ключовите си и да проверите, колко ще струва един click върху тях и на коя позиция ще изелезе вашата реклама при търсене. Така по лесно може да определите рекламния си бюджет, да планирате разходите си и да направите успешна рекламна кампания.

В краяна сметка плащате само за реални резултати, тоест ако някой е натиснал върху рекламата ви и е дошъл на уеб сайта ви, а не защото се е появила при търсене.

Локална и целева реклама

Както написахме по-горе, можете да рекламирате по региони – в определена държава, в област, в град. Така стигате до клиентите и потребителите, които са най-близо до вашите продукти или услуги.

Например, ако продавате цветя в Пловдив можете да добавите рекламната фраза “магазин за цветя Пловдив” към кампанията си и да сложите цена примерно от $0.10 натискане върху текстова или графична рекрама свързана с нея. Така хората в града, които търсят по ключови думи свързани с цветя или разглеждат уеб сайтове сходни с тази ключова фраза ще видят рекламата ви. Потребителите в София обаче няма да я виждат. Така ще стигате до целевата група в региона си и няма да харчите излишния пари с посетители, които не са близо до вас.

Google определя кои резултати е най-подходящо да покаже на потребителя при търсене като използва IP адреса му, за да види къде се намира той. Така ако сте заложили реклата ви да се показва в даден регион, потребителите които използват търсачката по вашите ключови думи ще намират рекламите ви.

Мониторинг на резултатите и статистика

Това е много важна част от рекламната кампания, затова четете внимателно и не оставяйте кампаниите си в AdWords без надзор. Затова

Проверявайте колко пъти са показвани рекламите ви и колко натискания има върху тях. AdWords предлага подробна статистика. Използвайте я.
Разгледайте статистиката по отделните групи реклами в нея. Вижте от къде идват посетителите ви. Възможно е уеб сайто, който считате за безполезен да праща много посетители и да харчи парите ви
Вижте кои ключови думи водят до повече показвания, тоест са по-успешни и кои са по-неуспешни
Анализирайте активността на рекламната си кампания по дни и часове

В указан от вас период, например седмично, получавате подробен доклад за това как са се “представили” вашите реклами. Виждате колко пъти са се появили, колко пъти са натиснати от потребителите и на кои точно уеб сайтове са се появили. Както казах по-горе, последното е много важно и си заслужава да отделите време да разгледате къде се появяват рекламите ви.

Google ви дава възможност да изключите уеб сайтове от кампанията си. Ако някой уеб сайт не е подходящ за вас - например предлага същите услуги, които предлагате вие - можете да го поставите в списъка със забранение уеб сайтове и рекламата ви няма да излаза на него. Това намалява разходите и помага рекламите да стигнат до истинската ви аудитория.

Възползвайте се и от опцията, която ви дава възможност да създадете списък с негативни ключови думи, тоест да кажете, при какво търсене да не се появява вашата реклама.

Друго предимство, което ви дават рекламните доклади е, че може да проследите на кои уеб сайтове рекламата ви е наистина успешна. Това означава да сте получили максимален брой настискания и съответно посетители, при минимален брой показвания на текстовите или графични реклами.

Конкретни уеб сайтове

AdWords ви дава възможност да си изберете конкретни уеб сайтове, на които да поставите рекламни носители. Изборът е ваш. Ако харесвате определен уеб сайт, можете да поставите реклама само в него. Имайте пред вид, че в този случай цената която плащате е по-висока, отколкото ако оставите алгоритъма на рекламната система да направи това. Тук отново сами ипределяте дневен бюджет и цена на натискане, но освен посещение плащате и за излъчване на рекламата ви на всеки 1000 показвания. Дори да нямате натискане обаче достигате до аудитория, която се интересува от услугите ви.

Накрая е най-важното. Не пестете пари и не се радвайте ако имате малко натискания върху рекламите си, а в същото време много показвания. Това означава, че вески по веригата губи. Собствениците на уеб сайтове не са спечелили от това, че са показали рекламата ви, Google не е спечелил от това, че е рекламна агенция, а вие не сте получили посетители. В резултат цената за реклама се вдига и за вас става неизгодно да рекламирате.
Share and Enjoy:


Categories: Интернет Реклама
Tags:

Няма коментари: