... Може би мнозина от вас не знаят, но в Интернет пространството няма нищо безплатно - дори и когато търсите информация посредством интернет търсачка. Оттам идва идеята на двама френски студенти да създадат търсачка, наречена VO SEARCH, която да отделя част от приходите за благотворителна дейност.
Принципът е прост. Всеки потребител, който използва търсачката ВО Сърч може да избере до пет благотворителни организации, които би искал да подкрепи. Така всеки път когато използва търсачката, интернавтът захранва сметките на тези организации. Артюр Сенпер и Гийом Айнц, двамата току-що дипломирани информатици, са създателите на «благотворителната интернет търсачка». Артюр разказва:
През януари миналата година интернет гиганта Гугъл публикува данни за тримесечната си печалба. С Гийом си дадохме сметка, че Гугъл е способен да печели повече от един милиард долара месечно. Тогава открихаме какви оргомни суми пари циркулират в интернет пространството и посредством рекламите в него. Решихме, че ще е интересно да открием начини, чрез които част от тези финанси да бъдат вложени в благотворителни проекти за дълготрайно развитие.
Двамата младежи са сключили партньорства с основните интернет търсачки. Най-големите приходи всъщност идват от рекламата. ВО Сърч предоставя половината от приходите си на организации, ангажирани с проекти за дълготрайно развитие.
Върху началната страница на портала има много линкове към различните организации. Кликвате върху линка към “Хендикап Интернешънъл” например. Ще получите достъп до наличната информация, ще разгледате кратко видео, представящо някои от проектите, които асоциацията осъществява в момента. На началната страница може да проследите и топ 100 на най-поддържаните от сайта хуманитарни организации. В челната тройка в момента са WWF France, френската асоциация France Liberté и една малка организация, занимаваща се с оказване на помощ на деца, болни от рак. Амбицията на ВО Сърч е да осигури прозрачност, не само на действията на големите неправителствени организации, но и на малките регионални, локални или ученически благотворителни асоциации.
От създаването й досега, търсачката е използвана повече от 15 милиона пъти. Повече от 22 000 евро са събрани и предоставени на благотворителните асоциации, за които това не струва нищо. Нищо не струва и на потребителите на Интернет. По този начин те правят едно добро дело.
Няма коментари:
Публикуване на коментар