Това сочи доклад на Организацията за икономическо развитие и сътрудничество
Над 75% от учителите в Европейския съюз смятат, че не получават достатъчни насърчения за повишаване на качеството на обучението, а в 60% от училищата в съюза се прекъсват часове поради лошо държане на учениците.
Такива са някои от изводите в доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), представен в Брюксел.
Това е първата разработка, даваща възможност за международно сравнение на условията, в които работят учителите по света.
Според доклада над 90% от учителите в Белгия, Ирландия, Норвегия и Австралия смятат, че не получават никакви поощрения за повишаване на качеството на образованието.
Не чак толкова песимистично настроени са учителите в България и Полша, сочат данните.
Като цяло 38% от участвалите в допитване учители са заявили, че работят в училища, в които има недостиг на преподаватели, особено квалифицирани.
Освен лошото държане на ученици, което проваля часове, други пречки пред нормалния учебен процес са свързани с отсъствия, закъснения, отправяни заплахи между учениците.
Според доклада около 13% от времето на учителите преминава в поддържане на реда в класните стаи. В България, Естония, Литва и Полша този процент е по-нисък.
Генералният секретар на ОИСР Анхел Гуриа, който представи доклада, призова настоятелно да се насърчават учителите, които искат да повишават качеството на своето преподаване.
Висококвалифицираните преподаватели са от ключово значение за успешно прилагане на образователните политики, изтъкна той.
Сега в ЕС има около 6,5 млн. учители и те всички се нуждаят от подкрепата на образователните власти, за да могат да осигуряват добро образование. Изисква се решимост и ангажираност от политиците в подкрепа на нашите учители не само да повишават квалификацията си, а и да се подобряват работните им условия, заяви комисар Ян Фигел, който отговаря за образованието, обученията и културата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар