rfi.bg > Биокозметика
Рекламите на козметични продукти заливат страниците на списанията, обещавайки още повече красота и чудеса. Европейската козметична индустрия е световен лидер с оборот от 57 млрд евро, а и в Европа купуват най-много продукти, които влизат в пряк контакт с кожата. Във Франция, производителите са изправени пред ново предизвикателство, свързано с настъпването на биокозметиката. Продажбите на този вид естествена козметика нараснаха с цели 40 % само за една година. За последните две години броят на производителите на биокозметични продукти във Франция се е увеличил почти четворно от 40 на 15 и на фона на тази трайна тенденция козметичните гиганти правят всичко възможно, за да не загубят позициите си.: “Традиционната козметика наблюдава от много близо този пазар, тъй като производителите си дават сметка, че клиентките им искат да ползват натурални продукти, но истински натурални и сертифицирани продукти, споделя Ан Гекер, създателка на сайта bio.com. Така се оказа, че много от традиционните козметични марки изкупиха малки производители на биопродукти. Сред примерите е L'Orйal, който закупи Sanoflor, Yves Rocher купи Terre d’Oc, а Stella McCartney пък отиде при Yves Saint-Laurent, като разработиха заедно линията Care. Очевидно е, че големите марки се интересуват от този пазар, защото търсенето е налице.”
Биокозметиката привлича много потребители, тъй като в продължение на години традиционната козметика е злоупотребявала с различни химически вещества, за които се знае, че са опасни, като парабен, фталати и алуминиевите соли. Последните се използват при дезодорантите против изпотяване, но според някои учени те могат да причиняват рак и допринасят за развитието на болестта Алцхаймер. В момента европейската директива за козметиката, която датира от 1976, е в процес на ревизиране, но нищо не сочи, че тя ще включва забранителен списък на опасните вещества.
Германия, където терминът “био” е издигнат в култ, представлява най-големият пазар за биокозметични продукти. В момента те представляват едва 7 % от пазара на козметика, но перспективите са повече от розови. Безспорен хит в тази област са продуктите на Dr. Hauschka. Д-р Хаушка произвежда кремове от рози, смокини и авокадо по един и същи начин вече 40 години. Не се допускат никакви пестициди, никакви торове или реколта извън сезона. Като всички последователи на антропософията, създателят компанията Рудолф Хаушка се е стремял да постигне производствен цикъл аналогичен на този в природата. Пазарният дял на биокозметиката в Германия расте с големи темпове и дори по-бързо от този на биохраните.
От своето създаване до момента известната френска козметика L’Occitane не престава да се развива и да привлича все повече почитатели и у нас. L’Occitane е козметика с 30 годишна история, създадена от Олиевие Босан. Това е първата истински натурална козметика, която влезе на нашия пазар. Само за няколко месеца след отварянето на двата магазина на L’Occitane в София бе регистриран голям интерес, както на жени, така и на мъже към натуралните продукти. Някои са станали почитатели на козметиката в чужбина, други конкретно търсят козметични продукти на природна основа. 92 % от ползващите тази козметика, споделят, че се чувстват по-добре ползвайки биокозметика. L’Occitane следва принципите на фитотерапията и ароматотерапията без да използва никакви животински продукти с изключение на пчелните – мед и прополис. Те акцентира и върху факта, че козметиката им не е тествана върху животни. Не може да са каже, че има 100 % гаранция да не се появи индивидуална реакция в резултат на някоя от съставките, но затова са тестерите. В който и магазин на козметичната марка да влезете, ви посрещат компетентни консултанти. Не само приятните консистенции на козметичните продукти предполагат търсенето. Това, което пише на опаковката, е истинското съдържание, а ефектът е повече от видим, споделят много от хората, които ползват козметиката. Най-хубавото е, че ароматите не дразнят. Те са естествени и носят усещането за истинска природа, за идиличната атмосфера на Прованс. L’Occitane предлага няколко линии, които са разработени на основата на изключителни съставки. Маслото от карите, което се добива само от орехите карите, безсмъртничето, известно с това, че и след като е изсушено, цветовете му остават съхранени, зеленият чай, който няма равен на себе с освежителното си действие, ароматната върбинка, която се харесва и на жените, и на мъжете. Преработката на всичките натурални съставки е направена така, че да бъде извлечено най- доброто от всяка съставка и тя да действа на кожата.
Патент на фирмата е използването във всички продукти на един основен инградиент - масло от карите. Благодарение на 25 годишните разработки на маслото, фирмата може да се похвали като най- голямата в света, използваща най- чистото масло от шея. Суровината се доставя от малката африканска държава Буркина Фазо.Това масло е изключително питателно и мигновено успокоява и омекотява кожата. Козметичната марка е единствената в момента, която произвежда сапун по традиционните методи и рецепти на старите марсилски майстори. Козметиката има и своите бестселъри. Те са еднакви за всичките й почитатели в света – крем за ръце с карите, крем за тяло с бадем, сериите с череша, праскова, бергамот. Не на последно място са опаковките, които са екологично чисти и с етикет, гаранция за контролиран произход. Най-важното е, че растенията, от които се извличат съставките за козметичните продукти са плод на органично земеделие. Българските клиенти вече знаят кога пристигат продуктите от новата реколта. Потребителите у нас са изкушени и от единичните миниатюрните опаковки, които не се предлагат от всяка друга марка. В момента на криза те се приемат много добре от клиентите.
Любомир Бояджиев Мануела Манлихерова
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар