събота, 25 септември 2010 г.

"Идеята за т.нар. Български Лувър е назадничава"

infotourism.net - "Идеята за т.нар. Български Лувър е назадничава"  

В рамките на европейския континент има някъде между 25 000 и 30 000 общини. Толкова са и музеите. Това съвпадение не е случайно. В момента преобладава схващането, че музейнит

е ценности трябва да се съхраняват в близост или на местата, където са намерени. За тях се грижат институциите, които са близо до тях и които се занимават с откривателска, охранителна и експозиционна дейност. Разместването на националния фонд от художествени произведения според прищевките на един или друг министър означава срутване на цялата музейна система. Ако се върнем към европейската идея за мрежовата музейна структура, можем да открием и друг ефект от присъствието на музейната структура в живота на социума - мобилността.

Това означава да вземеш самолета и да отидеш там, където има интересно събитие. Ето, преди няколко месеца мина огромна изложба на Салвадор Дали в Истанбул. Колко му е да запалиш колата... Ако аз, примерно, искам да видя едно велико произведение на братята Ван Ейк, ще отида в белгийския град Гент, защото то е изложено там, на мястото, за което е било предназначено (имам предвид Гентския олтар в късноготическата църква "Св. Бавон"). Там то стои великолепно и никой няма намерение да го праща в Бритиш музеум или където и да било другаде. В Европа съществува сериозно придвижване на хора, които са склонни да пропътуват хиляди километри, за да видят онова, което ги интересува. Именно многобройните малки, но интересни музеи, където човек може да види конкретна работа са базата на културния туризъм. Затова смятам идеята да се концентрират художествени ценности на едно място за налудничава или във всеки случай за назадничава. И какво? Събираме тука всички произведения накуп, обикаляме покрай музея, бием се в гърдите и викаме "Булгар, булгар!"

Смятам, че по-успешно е да изнасяме и показваме българското изкуство навън. На практика всичко, което притежаваме. Средновековно изкуство например. Досега имаме две невероятно успешни и печеливши изложби. Едната беше през 2003 г. в много знаково място - музея "Амброзиана" в Милано, който е под управлението на папската институция. Там има творби на всички велики художници на италианското Възраждане. Направихме една великолепна експозиция, в която иконите бяха наредени между произведения на Леонардо да Винчи, на Рафаело, на Кореджо; беше прекрасно. Ето един печеливш проект. Миналата година приключи изложбата на българската икона в парижкия замък "Венсен". Огромно посещение - над 200 000 души. Отново престиж и немалки печалби. В Бон съм бил куратор на мащабна изложба на тракийско изкуство - 2800 експоната, организирани върху декари площ. Пак висока доходност и небивал интерес. Можем да показваме античност, праистория, Византия, както и съвременно изкуство. Заедно с Гърция и Румъния направихме изложбата "Балкански модернизъм", която обиколи и трите страни - навсякъде с успех. Така че е напълно възможно. Въпрос на договаряне и на труд. И на преодоляване на съпротивата, която е преди всичко тук, на местна почва.

Общо взето позицията е: те, чужденците, трябва да дойдат тук, а не ние да им носим на крак експонатите си. Дотук добре. Ама за беда никой от Амстердам не проявява желание да пътува специално в Преслав, за да види керамичната икона на св. Теодор Стратилат. Ей така, да вземе самолета, да си търси местен транспорт, да спи в третокласни хотели - просто защото е ценител. А и по какъв начин този ценител ще е разбрал, че тази икона е толкова важна? Трябва да направиш един куп дейности около музея, около мястото, където се намира, в целия регион, ако щете, че той да стане привлекателен и хората да се отбиват специално заради него. Пътуващите изложби са индикаторите, които посочват и донякъде изкушават културния турист за избора на направление. Но когато дойде тук, на място, действителността направо го отблъсква.

Борис Данаилов пред в. Сега /със съкращения/


Коментар на „Инфотуризъм”:
Публикуваме мнението на известния български изкуствовед и доскорошен директор на Националната художествена галерия Борис Данаилов, изразено в интервюто му за в. „Сега”, и поради изразената интересна гледна точка за начина, по който трябва да развиваме културния туризъм у нас, за да привлечем чуждестранните любители на изкуството.
Темата е дискусионна, гледните точки със сигурност са повече от една, и сме готови да огласим и други мнения, включително противоположни.

четвъртък, 23 септември 2010 г.

Цялата статия "СЪБЛАЗНЯВАНЕ НА ЖЕНИ СЪС СКРИТА ХИПНОЗА"

Това е един метод, който работи поради факта, че преодолява всяка съзнателна съпротива на жената. При това няма никакво значение на какво се основава нейната съзнателна съпротива.

Може ти да не си мъж от нейния тип, а тя да си мисли, че на нея й е необходим мъж от точно определен тип, за да я възбуди. Може пък да те иска, но да се страхува да не я сметнеш за леко момиче, ако твърде бързо се съгласи да преспи с теб.

Може съвсем наскоро тя да е страдала от отношенията си с някой мъж и да не иска отново да попада в неприятна ситуация… За теб вече няма да има значение поради каква причина се съпротивлява тя. Тъй като ще можеш да преодолееш всички възражения на съзнанието й и да се обърнеш към подсъзнанието.

Техника 1: Създаване на реалност.

Нека, за да бъда по-ясен, да разкажа една история, случила се с мой приятел. Той ми разказа какво е ставало, докато е четял една книга. Докато четял, той осъзнавал някои явления…

В процеса на четене той осъзнавал своеобразната форма и чернотата на буквите… И докато осъзнавал това, той също разбрал колко голям е контрастът между белия лист и черните букви…

После той усетил, че белият лист хартия е гладък при допир… А след това той почнал да осъзнава как се надигат и отпускат гърдите му при дишане… Той усетил как клепачите му леко се отпуснали и изпитал желание да затвори очи…

И така – какво стана с теб, докато четеше горния абзац? Готов съм да споря, че си правил това, което разказах – забелязал си чернотата на буквите, гладкостта на листа. Обърнал си внимание на дишането си и очите ти са започнали да се затварят.

Обяснението на това, което се случва е следното: единственият начин за всеки човек да разбере нещо е да го преживее по някакъв начин вътре в себе си.

Естествено, такова преживяване протича самопроизволно и без всякаква съзнателна съпротива: ти преживяваш това, което аз искам, защото просто си принуден да постъпваш така – просто за да имат думите ми някакъв смисъл за теб.

Но обърни внимание на още един стратегически важен момент: никой не ти е предлагал да обърнеш внимание на тези неща, не те е предупреждавал за необходимостта да направиш нещо, не ти е давал никакви преки указания за това.

Ако някой постъпи така, то у теб моментално ще възникне съпротива. Всичко това става по-друг начин. Указанията са включени в някаква история. Аз ти разказах за преживявания, които са се случили с някой друг, но единственият начин за теб да разбереш за какви преживявания говоря е да изпиташ сам тези преживявания.

Същата тази техника можеш да използваш, за да предизвикаш у жената изменено състояние на съзнанието. И да я накараш да чувства и прави приблизително това, което искаш. Ти можеш да разкажеш история за каквото и да било и в тази история да опишеш състоянията и преживяванията, които би искал да изпита тя.

Ти смесваш двете реалности: тази, в която жената се намира до теб и тази, която създаваш със своя разказ описание. И много скоро твоята слушателка ще престане да различава коя реалност е създадена от теб и коя се случва в действителност. А на това, което в действителност се случва не можеш да се съпротивляваш.

Звучи твърде просто и хубаво, за да бъде истина, но действа! И колкото повече го практикуваш, толкова по-добри резултати ще получиш. Ще ти приведа един пример, за да разбереш как точно да използваш тази техника, за да преодолееш вероятната съпротива на партньорката си.

По-нататък ти можеш да отработиш поведението си, като се ръководиш по образеца, описан по-долу, като предварително се настроиш така, сякаш ще изпълняваш упражнение. Това ще ти помогне да се държиш по-рисково и в същото време да намали страха от неуспех.

Може и предварително да отрепетираш монолозите си докато си у дома сам. Ще ти е необходима свобода и автоматичност на речта: въпреки, че за изпълнението на тази техника са необходими около пет минути, не би трябвало по време на реалното й изпълнение да те прекъсват.

И така, намираш се до партньорката си. След обичайния, нищо не значещ светски разговор ти казваш:

Ти: Разказах ли ти за приятеля си Кирил?

Тя: Не, с какво е известен?

Ти: Ами просто така, веднъж Кирил ми разказа една история.

Ти: Разбираш ли, той имаше приятелка и тази приятелка забеляза веднъж нещо необикновено. Докато тя слушала как някой нещо говори. Например, тя осъзнавала не думите, а звука на гласа… И докато е слушала звука на гласа, тя започнала отчетливо да чува и други звуци и разговори в стаята…

Тя започнала да осъзнава… как се повдигат и спускат гърдите й при дишане… как главата й бавно кима в такт с гласа, който слуша… И тя чувала цялата дълбочина и оттенъци на гласа… и започнала да осъзнава… всичко това… и усещането за ръцете й, допиращи се до стола… и очертанията на лицето на човека, когото тя слушала…

И вниманието й внезапно се сгъстява… и тя вижда само някоя черта на лицето му… ту част от лицето му, в която се е спряло вниманието й… и тя все повече и повече се фокусира на тази част и й става все по-интересно и по-интересно, какво той ще каже по-нататък…

Тя се запленява все повече от човека, когото слуша… и тя почва да разбира всичко това… И тя чувства някакво дълбоко взаиморазбирателство с този човек… усеща неговото докосване… мекото му докосване до нейното лице (протегнатите му ръце меко докосват лицето й) и когато усеща това докосване…

Очите й се притварят от удоволствие… дишането й става бавно и дълбоко… сърцето й бие в такт с гласа му… сърцето започва да излъчва топлота… която се разпростира по гърдите й… после по-ниско… Топлината изпълва корема й… и после се спуска по-ниско… между краката… И тя чувства, как ниско под корема й става топло и влажно… чувства пулсиране под корема си приятно пулсиране…

И пустотата се изпълва с приятна топлина… усещането долу под корема става все по-силно… и тя чувства това… вълнуващите докосвания към нейните бедра… неговите вълнуващи докосвания под корема… тя разбира, че трябва напълно да се отдаде на този човек… да му се отдаде, когато той го поиска…

Мога да ти гарантирам, че това ще я доведе до леглото ти… ако не те изнасили веднага още на място. След това, през нощта повтори тези докосвания, които си правил, докато си й разказвал историята. В терминологията на хипнозата и НЛП такива докосвания се наричат „котви“, което вече обясних в предишните статии.

Източник: lover.ru

"СЪБЛАЗНЯВАНЕ НА ЖЕНИ СЪС СКРИТА ХИПНОЗА"

Във връзка с моя интелектуален интерес към илюзионизъм и хипноза, попаднах на тази статия-пример:
http://www.lover-bg.com/51/

И още:

Всъщност, вероятно и хипнозата е вид илюзионизъм и обратното на реалността. Защото например не е нормално човек да не изпитва болка, когато без хипноза би изпитвал. Хипнозата вероятно манипулира по-скоро чувствата и подсъзнанието, докато илюзионизмът - мисленето и съзнанието. Трябва да прочета и помисля повече, за да уловя разликата между хипноза и илюзия.

неделя, 19 септември 2010 г.

"Америка за България"

Фондация "Америка за България" субсидира проекти по свои програми в България, организира концерти и други събития и вероятно прави други подобни неща, които не са ми известни.

Обаче моите асоциации са негативни. Защото наименованието "Америка за България" внушава много силно колко са щедри те към нас, как  ни помагат, какво правят те за нас... Но по този начин не само премълчават, но скриват от хората какво те са правили и правят СРЕЩУ нас и в наша вреда, така както и срещу други страни. Дори  само да вземем новото измерение на "македонския въпрос" или намесата в управлението на страната ни посредством недоказуемо или поне труднодоказуемо манипулиране на избори чрез моделиране на общественото мнение и нагласи (макар и не само)...

Десетки или стотици хиляди, дори и да са милиони, срещу  много милиарди нанесени щети и пропуснати ползи...