петък, 23 януари 2009 г.

Съветват италианките да си приготвят „антикризисни“ кремове

prontosofia >> Съветват италианките да си приготвят „антикризисни“ кремове

Все повече експерти съветват италианките да си приготвят сами кремовете в къщи от натурални продукти, за да не харчат за скъпи кремове във времената на финансова криза.

Смесици от мед, прясно мляко и брашно са сред най-препоръчваните за онези жени, които държат на кожата и на джобовете си.

По този начин кожата става като нова при минимални разноски.

Бабините рецепти, които публикуват все повече италиански издания, се базират на стягащото действие на киселото мляко, на хидратантния ефект на меда, на подхранващото действие на сезонните плодове, на пречистващото и предпазното за кожата действие на зехтина.

Като маска с бързо възстановяващ еластичността на кожата ефект се препоръчва сместа от 1 лъжица мед, 1 лъжица прясно мляко, 1 лъжица брашно. Оставя се 15 минути върху лицето, след което се изплаква.

За почистване на черните точки от лицето пък е подходяща маската от парче варена тиква и 1 лъжица прясна сметана - оставя се за половин час, след което се изплаква.

Срещу мазна кожа пък се препоръчва маска от 1 лъжица мед и 1 лъжица пресен доматен сок - оставя се 20 минути и се изплаква.

Срещу много суха кожа - маската се прави от козе масло. След това се намазва лицето с нея и се оставя да действа 20 минути.

Против бръчки се препоръчва маска от 1 варен картоф и 1 лъжица кисело мляко. Тя се оставя 20 минути, след което се изплаква с хладка вода.

Срещу сенки под очите се прилага маска от 1 белтък, 1 лъжица цветен мед, 1 лъжица зехтин, 1 лъжица прясно мляко. Престоява 10 минути, след което се изплаква.

Като почистваща маска за лицето се използва 1 чаша прясно мляко с листа от мента.

четвъртък, 22 януари 2009 г.

Женската изневяра е научно оправдана

netinfo.bg >> Женската изневяра е научно оправдана

Жените, които имат високо ниво на хормона естроген, са по-склонни да флиртуват или да имат извънбрачна връзка
21.01.2009

Скъпи дами, ако непрекъснато сменяте партньорите си или пък имате склонност често да прескачате до чуждите легла, няма място за притеснения и угризения - учените намериха научно оправдание за подобно поведение.

Жените, които имат високо ниво на хормона естроген, са по-склонни да флиртуват или да имат извънбрачна връзка. Те имат нужда от честа подмяна на мъжете или просто да изневеряват - това е заключението на учени от Университета в Тексас.

Те описват това поведение като "опортюнистична серийна моногамия", която няма нищо общо с еднократния секс с непознати, пише АФП. Такива жени са по-склонни да сменят партньорите си често в търсене на по-добър вариант.

Учените са изследвали в най-големи подробности нивото на този хормон при 52 жени на възраст между 17 и 30 години, които не използват противозачатъчни.

Те били помолени да определят дали се намират за привлекателни и секси в сравнение с другите жени, дали са удовлетворени от сегашния си партньор и дали са склонни да опитат неангажиращ секс с непознати.

На отделна група мъже и жени, неподозираща за експеримента, били показани снимки на изследваните жени.

Оказало се, че жените с повишено ниво на естроген смятат себе си за изключително красиви и много по-привлекателни в сравнение с останалите жени. Интересното е, че и втората група мъже и жени в експеримента ги намерили за по-привлекателни. Обяснението е, че високите нива на естроген водят до по-голям бюст, красиво лице и тясна талия.

Освен това тези жени се обличат и по-провокативно и придават по-голямо значение на външния си вид, в сравнение с онези които имат по-ниско ниво на естроген.

С една дума, ако не издържате и имате нужда от флирт, да кокетничите или просто секс, няма място за безпокойство - нищо не може да се направи срещу природата... стига и вашият мъж да прояви разбиране.

През юни 2008 г. друго изследване пък показа причините за мъжката изневяра. Сред тях са занемаряването на външния вид на постоянната партньорка и обществените нагласи.
По материали на БГНЕС и АФП

сряда, 21 януари 2009 г.

Японското биде праща тоалетната чиния в пенсия

e-vestnik >> Японското биде праща тоалетната чиния в пенсия
7 Ноември 2008

Преди три десетилетия Япония смени клекалата с тоалетни чинии. Сега японците предпочитат високотехнологични и луксозни тоалетни чинии от нов тип – японските бидета, които освен че служат за подмиване, могат да се затоплят, да пускат музика, да светят и да ароматизират. Подробности за новата мания на японците разказва в. “Крисчън сайънс монитор”.

За западняците тоалетните са устройства, за които има хиляди евфемизми: клозет, двете нули, “онова място”. А съществуването им се дължи на функциите им – които е най-добре да продължат да бъдат непризнати.

Но в Япония, където тоалетните чинии в западен стил смениха традиционните клекала едва преди три десетилетия, порцелановият “престол” получи нещо като кралски статут. Баналният “работен кон” се превърна в нещо високотехнологично, с различни лица, което предизвиква почти благоговейно наблюдение.

Днес това се оказа толкова важно за японците, че един вид тоалетни чинии се превърнаха в реклама на хотелите. “Тойоко Ин”, една от най-големите хотелски вериги в Япония, налага марката Washlet. “Ако не ги бяхме инсталирали ние, те щяха да отидат в друг хотел, казва Мами Охаши, представител на веригата. За повечето клиенти наличието на японски бидета в стаята е също толкова важно, колкото и връзката с Интернет.”

Японските бидета представляват тоалетна чинии, комбинирани с функцията на биде и са много повече от обикновени тоалетни. Според специалистите те будят топли чувства. Това може би се дължи донякъде на факта, че някои от тоалетните чинии се загряват буквално и започват да светят, когато влезеш в помещението.

Клиентите обаче може да поискат и други модели, които да пръскат отзад, да подсушават, да дезодорират, да пускат водата автоматично и да вдигат и пускат капака сами. И няма нужда всичко това да се случва в пълна тишина: с натискане на едно дистанционно може да се програмира вградената аудиосистема, която да засвири предпочитаната музика.

За да намали разходите на хотелите за вода, водещият производител на тоалетни в Япония “Тото” представи през тази година модел, който пести вода (подобно на оптимизираните слушалки за душ), както и специален самопочистващ се накрайник, което е особено важно за обществените тоалетни.

На японците им беше необходимо известно време, за да стигнат до идеята за тоалетната като нещо луксозно. Доскоро дори представата за споделяне на тоалетна, която е била докосвана от някой друг, беше анатема. Вместо това хората клечаха над клекалата. Технолозите трябваше да преодолеят и това, което тук се счита за глупост – да изложиш топлите си задни части на студа на тоалетната чиния, особено през зимата, когато слабото парно може да направи допира доста стресиращ.

Така през 1980 година “Тото” реши да предприеме атака и пусна в продажба своето японско биде. Продавачите бяха изправени пред предизвикателство: да убедят японците, че това, което предлагат е апотеоз на технологията за тоалетни. “По това време нямахме много опит с бидетата, казва Ацуко Коно, представител на компанията. Японските клекала все още бяха много популярни. Затова много често се сблъсквахме с коментари от типа – Я, какво е това?”

Без да се колебае, “Тото” стартира широка рекламна кампания, която показваше как една популярна актриса коментира бидетата. Фирмата постави тоалетните чинии в универсалните магазини. Клиентите можеха да получат карта на местата в Токио, където има японски бидета, което придаде на срещата с новия вид тоалетни привкус на приключенско ловуване.

Междувременно дизайнерите работеха усърдно за постигане на перфектната температура на водата, а също така и за най-добрия ъгъл за накрайниците, от които пръска вода, които се подават от средата на чинията. Асука Осада, която също работи за “Тото”, отбелязва, че преди време пробвали нов тип клекала, но се отказали. “Те обаче са легенда и никой не ги е виждал,” казва тя с тон, който провокира търсенето на изчезналия кивот.

За успеха допринесоха и служителите във фирмата. Различните накрайници например бяха изпробвани въз основа на опита на 300 работници. Според Осада с времето е станало по-лесно да се събира такава информация. “Когато започнахме работа дори работниците не искаха не искаха да ни помагат, защото бяха уплашени, казва тя. Но сега вече знаят, че не е толкова страшно.”

Днес – около 17 милиона японски бидета по-късно – тези устройства са инсталирани в 70 на сто от частните домове и в безброй обществени сгради. “Тото” държи 60 процента от пазара в Япония, а най-големият му съперник е фирмата “Инакс”, която също произвежда тоалетни чинии, включващи функцията на биде.

Като да си купиш кола: има толкова много възможности

За потенциалните клиенти трупането на опит е толкова важно, колкото и при избора на нова кола. “Японците държат на функционалността, казва Осада. Има голям избор – силни струя вода срещу слаби. Клиентите трябва да решат дали накрайниците да може да се нагласят за максимален ефект. Автоматичното пускане на водата и вдигането на седалките струва повече, както и сензорите, които пускат светлината отстрани на тоалетните чинии и носят усещането за красива нощ. “Инженерите ни казват, че когато влезеш в тоалетната ти си крал или кралица и може да я използваш както си искаш”, обяснява Осада.

За японците, в чиито домове по принцип има недостиг на място, тоалетната е единственото място, където човек може гарантирано да остане сам. Оттук идва и желанието за изживяване, което може да бъде удължено от лукс като музика, пускана дистанционно и от различни благоухания. За щастие потребителите може да са спокойни, че всичкият този лукс не вреди на околната среда. Конструкторите са създали нещо, което може да бъде наречено “фалшиво отмиване” – копче, с което се издава наподобяващ изригването на гейзер шум, предназначено за онези, които не желаят другите да чуват какво правят. То пести невероятно много вода. Според производителите на наподобяващите бидета устройства, те намаляват използването на тоалетна хартия с 50 до 90 на сто. (Трябва да се отбележи, че американците използват над 3,2 млн. тона тоалетна хартия годишно.)

Последният модел японско биде – “Неорест” – предлага неутрални дезодоранти и ароматизатори, които напомнят за четирите годишни времена. А тоалетната чиния може да се вдига нагоре и да се пуска в зависимост от личните предпочитания. Осада отбелязва, че когато остава на работа до по-късно от обикновено, тоалетната чиния вече не е топла, защото знае, че потребителите й по това време не са наоколо. За всичко това клиентите трябва да платят между 750 и 2000 долара – и то преди да получат истинската тоалетна. А японските бидета с всички екстри стигат и до 5000 долара.

Джун Уено, който живее в Токио, се кълне в своето японско биде. За него е ясно, че отказът от тоалетна хартия е не само по-приятен, но и по-здравословен. И не вижда как би се оправял без своята Washlet. “Предпочитам в хотелите също да има японско биде”, казва г-н Уено, който е професионален фотограф. За да е сигурен в комфорта си, той си носи портативен модел, който пръска струя вода като пистолет. И все пак се надява, че като пътува в чужбина, ще намери същата екстра.

Но готова ли е останала част от света за тоалетна чиния от клас “Тифани”? Преди да кажем “не”, убедени, че това е поредната японска измишльотина, трябва да си спомним един факт: уокменът “Сони” също беше посрещнат скептично при дебюта си през 80-те.

вторник, 20 януари 2009 г.

По-добре китайски принципи, отколкото диети

news.bg >> По-добре китайски принципи, отколкото диети

За добра фигура яжте задушени зеленчуци, пийте зелен чай и правете гимнастика за удоволствие
20.01.2009

Знаете ли, че китайците нямат дума калории в речника си? И ако се вземат предвид резултатите от последното изследване, според което хората по-лесно постигат идеалната линия като внимават как се хранят, но не се товарят със смятането на калории, може би китайският принцип е идеалният начин за постигането на желаното тегло.

Зеленчуци
В китайската кухня месото се консумира сравнително умерено, така че зеленчуците са основно ястие, а не предястие.

Зеленчуците не съдържат мазнини, а са богати с витамини и фибри и би трябвало да заемат най-малко половината място в чинията.

Не се лишавайте от въглехидрати
Оризът е основното ястие в китайската кухня. Той съдържа много малко мазнини, но е много хранителен и богат на влакна (фибри).

Ако се придържате към диета, която намалява въглехидратите, винаги ще имате усещането, че сте гладни, ще сте нервни и диетата ви ще бъде осъдена на провал.

Консумирайте редовно ориз, но по-добре яжте не бял, а кафяв, черен или червен ориз.

Яжте докато сте сити
Традиционната китайска кухня включва три основни хранения и няколко закуски дневно.

Необходимо е три пъти на ден да се храните докато не почувствате, че сте сити. Важно е обаче точно в този момент да станете от масата.

Това е много по-здравословно, отколкото непрекъснато да сте на ръба на глада. Нервното състояние не помага за отслабването.

Супата е супер
Супата е неделима част от китайската кухня и е част от всяко ядене. Естествено, ако искате да отслабнете, най-добре е да се консумира зеленчукова супа.

Гответе зеленчуците
Суровите зеленчуци са по-богати на витамини, но трудно се смилат от организма. Леко задушените зеленчуци са идеални. Витамините са запазени и хранителните съставки се усвоят по-лесно.

Консумирайте храната която лекува
Чилито в традиционната китайска кухня се приема като лековита подправка. Препоръчва се за по-доброто храносмилане и циркулация на кръвта.

Кромидът почти винаги присъства в китайската кухня и е полезен против простуда.

Зеленият чай
Тази напитка помага за изхвърлянето на токсините от организма, подобрява храносмилането и намалява атаките на глада.

Не приемайте гимнастиката като наказание
Китайците приемат интензивната гимнастика като наказание. Според тях тази физическа активност трябва да доставя удоволствие.

Вместо да се вманиачавате в джогинга докато душата ви излезе през носа, по-добре е навсякъде да се движите пеша.

Това означава да забравите за използването на асансьор и автобус. Като начало съвсем достатъчно е 1000 крачки на ден.
По материали на БГНЕС