сряда, 18 февруари 2009 г.

Качиха в нета некоректни фирми и търговци

News.bg >> Качиха в нета некоректни фирми и търговци

Уникалeн по рода си сайт с имената на некоректни фирми и търговски лица е вече достъпeн на интернет адрес http://www.izlugan.com/.

Проектът 'Излъган' има за цел да предпазва от измами потребителите чрез общодостъпна база данни със сигнали на хора и организациипострадали от некоректни действия на работодатели, фирми и частни лица.

Цената да запазим валутния съвет: готови ли сме да я платим?

dnevnik.bg >> Цената да запазим валутния съвет: готови ли сме да я платим?

Колоси с глинени крака

money.bg >> Колоси с глинени крака

През 1997/98, Азия падна в икономическата бездна, заради зависимостта от притока на чуждестранни капитали, които изведнъж се превърна в отлив.

Десет години по-късно, в региона отново се наблюдава икономически спад поради зависимостта от парите на американците и европейците, които сега не могат да си позволят да купуват това, което Азия произвежда.

Ще дойде ли моментът, когато икономиките от региона ще се научат да стоят на собствените си краката? И всъщност възможно ли е това? ...

неделя, 15 февруари 2009 г.

Фирмите без мотивация за кредити

dir.bg >> Фирмите без мотивация за кредити

Чрез частните търговски трезори у нас държавната Българска банка за развитие ще кредитира малките и средни предприятия, земеделски производители и пенсионни фондове с 0,5 млрд. лева.

Вече са раздадени заеми за 43 млн. лева, съобщи БТВ.
Освен по-ниската лихва и гратисен период предприемачите обаче не виждат други големи предимства и мотивация да кандидатстват за такива кредити.

С осигурените от банката за развитие 0,5 млрд. лева частните български трезори кредитират проекти с 8% лихва. Срокът на заемите е до десет години с три години гратисен период. Заемите са по-евтини от стандартното кредитиране.

"Трябва да се знае, че 500 млн. не е голям ресурс и не може да се очаква, че с него ще стимулираме бурно икономиката. Но все пак, извън привлечения досега ресурс, тези пари във всички случаи ще имат някакво позитивно отражение за бизнеса", отбеляза Виолина Маринова.

Мартин Павлов е управител на фирма за производство на слънчеви системи и алтернативни енергийни източници. Наел над 200 работници. Дейността на предприятието е с екологична насоченост, а това налага непрестанно търсене на нови и модерни технологии. За да разшири производството си, Павлов не желае да рискува с кредити заради лихвите.

"Българските предприятия не са достатъчно добре технологично оборудвани. Откъм страна на кредит в този период, не. Целият свят навлиза в една световна криза, която неминуемо ще окаже влияние върху всички фирми", смята Павлов.

За да реализира идеите си, засега бизнесменът е склонен да разчита единствено на финансиране по оперативни програми и вече е кандидатствал с проект на стойност над 2 милиона лева по една от тях.

Забравяме за коли под 6 бона

dir.bg >> Забравяме за коли под 6 бона
Колите от Германия на цена под 6000 лева ще бъдат забравени.

Причината за това е, че от няколко дни правителството на Германия стимулира собствениците на стари возила на възраст над 9 години да ги предават в автоморгите, срещу което получават 2500 евро, за да си купят нови. Така Германия стимулира продажбите на коли в страната в условията на световна криза. В Италия пък всеки, който смени старата си кола с нова, ще получи 1500 евро.

Резултатът за България ще бъде, че всеки германец ще предпочете да върне трошката си в моргата срещу 2500 евро, вместо да я продаде на българските автотърговци за 1000 евро. Тъй като към цената от 2500 евро трябва да се прибавят и транспортни разходи и печалба за българския търговец, скоро в страната едва ли ще бъде внесено возило от Германия, което да се продава срещу по-малко от 6000 лв.

Все пак е възможно кола, предадена в автоморга, да дойде у нас и да се предлага на много по-ниска цена. Веднъж предадена за скрап, колата повече не може да бъде регистрирана като МПС законно, каза за “Стандарт“ председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Анастас Тодоров. Съществува вариант да бъдат извадени някакви документи, с които тя да дойде у нас и да бъде пусната на пазара. Това обаче със сигурност ще е част от измамна схема, която не може да мине и без човек от моргата в Германия. Така че търсете причината защо колата е толкова евтина, съветва Тодоров.